• Selamat Datang Ke amirazros.blogspot.com

    Assalamua'laikum wbt Dan Salam Sejahtera.

    Pertama sekali, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada anda kerana sudi meluangkan masa untuk melayari blog saya ini. Blog ini diwujudkan untuk merapatkan silaturahim antara saya dan anda agar kita sama-sama dapat berkongsi idea, pengalaman, ilmu dan sebagainya. Jadi, harapan saya, blog ini dapat dijadikan salah satu medium pengenalan antara saya dan anda.

Rahsia Kejayaan Perniagaan

Posted by amirazros On 5:03 PM 0 comments


Wahai kawan, sama2 kita renungi dan hayati bersama kisah2 berikut utk djadikan teladan dan panduan yg berguna utk kita semua. Semoga kita dan anak2 kita ddidik supaya menjadi anak2 yg soleh dan solehah.

Pernah ustaz bertanya kpd hadirin gmana kita nak kekalkan semangat bulan puasa utk bulan2 yg lain dari segi penghayatan ibadat tarawih,sedekah, tadarus al quran dsbgnya.
Katanya tak pun payah mana! Pagi sblm tunggu suboh masuk kita bangun awal sikit sembahyanglah thajud, sunat taubat atau hajat (samalah l/kurang macam terawih), baca yasin,surah sejadah atau muluk sblm atau selepas solat fardu sedekahkan pada ayah dan ibu tentu kita pun dapat pahala sedekah macam kita berikan juadah berbuka pada jiran kita.
Selagi kita boleh melakukan solat duha selain solat sunat qabliatan dan ba'diatan .

Firman Allah dlm Hadis Qudsi" Wahai anak Adam,jgn sekali2 engkau malas mengerjakan 4 rakaat pada waktu permulaan siang (solat duha),nanti pasti akan aku cukupkan keperluanmu pada petang harinya (Riwayat Al Hakim dan Thabrani). Solat duha minimum 2 rakaat waktunya antara pkl 8.00 pagi hingga 12.00 t/hari. Klu kita hanya lakukan semasa kita cuti kat rumah, cuba biasa2kan kita lakukan hari2 tak kira d mana.

Bagi yang berniaga, tak perlu ada ilmu pelaris.... Cuma jangan lupa doakan ibu bapa kita setiap hari


Berdasarkan Hadith Nabi :

"Tidak akan terputus rezeki seseorang selagi dia tidak meninggalkan doa kepada kedua orang tua nya dalam sehari"

Huraian hadith:

  1. Jangan sesekali meninggalkan doa kepada kedua ibubapa ( baik yang hidup mahu pun yang sudah tiada )
  2. Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang tidak putus berdoa kepada kedua ibu bapa( walaupun ada ibu bapa yang leka, doakan agar mereka berubah )
  3. Ingatlah bahawa keredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah
  4. Semasa berdoa, berdoalah dengan bersungguh2....tadah tangan dan bayangkan wajah kedua orang tua kita, termasuk guru2 kita dan mereka yang banyak menolong kita( berdoa perlu benar2 bersungguh2 )
  5. Mereka yang lupa berdoa kepada kedua orang tua, akan disempitkan rezeki oleh Allah

Kesimpulannya, rezeki bukan sahaja berupa wang ringgit, tetapi segala nikmat yang kita dapat dari Allah ( e.g. makan, kesihatan, ilmu dsb nya... )




















www.tips-fb.com

0 Response for the "Rahsia Kejayaan Perniagaan"

Post a Comment