• Selamat Datang Ke amirazros.blogspot.com

    Assalamua'laikum wbt Dan Salam Sejahtera.

    Pertama sekali, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada anda kerana sudi meluangkan masa untuk melayari blog saya ini. Blog ini diwujudkan untuk merapatkan silaturahim antara saya dan anda agar kita sama-sama dapat berkongsi idea, pengalaman, ilmu dan sebagainya. Jadi, harapan saya, blog ini dapat dijadikan salah satu medium pengenalan antara saya dan anda.

Ingin Tahu A-Z Tentang Lelaki - Cinta

Posted by amirazros On 10:12 AM 0 comments


A – ALA-ALA

Agk mengelirukan sedikit bla ada yg dikategorikan dlm kelompok ‘ala-ala’ ini. Gaya & perlakuannya agk mencurigakan..bkn apa, bla ada lelaki yg kita anggap tergolong dlm kelompok ni sering kita anggap mereka tu adlh lelaki lmbut atau istilah ‘adik-adik’. Walau bgitu, x semestinya lelaki ala-ala ini x berperasaan trhdp prempuan. Ingt tu! Mmg prwatakan mereka tu klhtn agk lmbut, nmun hakikatnya mereka mmpunyai hati & prasaannya yg sma sperti lelaki2 gagah yg lain! Ada prasaan untuk memiliki tmn wanita sndiri.

B – BOHJAN

Tidak! Kategori yg plg dtakuti. Harus diingat, lelaki sbegini mghrpkn cinta smata2 dmi mmenuhi nafsunya sndiri & bkn kerana cinta! Awas!

C – CEMBURU

Cemburu tndanya syg, tp klau sudah kterlaluan itu cemburu buta nmanya! Bleh dkatakn kbykn kaum lelaki di zmn skrg ni, msg2 mngamalkn sikap mngongkong ini wujud kerana adanya syak wasangka & x yakin trhdp psgnnya yg scara x lgsg turut mnimbulkan rsa cemburu yg kterlaluan dlm dirinya. Kbykn wanita x kn thn dgn sft cemburu ini! Rimas la…

D – DUGONG

Lps mkn tdur! Bla diajak kluar… ha, mcm2 alsn yg dberikan. x sihatlah! Panaslah! Byk krjalah! Hakikatnya pmls! Mlg bg wanita yg mmpunyai kekasih yg trgolong dlm kategori ini. Si dia tntunya sukar di ajk kluar sbaliknya sring mghabiskan msanya dgn mmerap di rumah smbil mnonton tv/tidur!

E – EMAS

Jeng3! Ppth ada myebut klapa…klau lg tua lg byk santannya ha, jgn igt lelaki veteran x de pmnt. Sblknya, ada sgelintir kita yg mganggap lelaki yg tergolong dlm kategori warga emas ini mmiliki pglmn yg lbih dari sgala segi. Scara x lgsg, psgnnya akn berasa yakin & slmt stiap kali bdampingan dgn lelaki emas ini! Lebih2 lg sekiranya si lelaki itu bijak bermain2 dgn kata2! Lg mudah nk buat perempuan cair!

F – FIDOFILIA

Harapkan pagar, pagar makan padi! Mintak dijauhi dari ditemukan dgn lelaki yg sedemikian. Individu ini sering menyimpan perasaan syg yg keterlaluan terhadap pasangannya yg jauh lebih muda dari usianya. Mmg bahaya lelaki jenis ini! Sifat luar biasa yg wujud dlm dirinya membahayakan individu lain yg berada di sekelilingnya! Kerana wujudnya lelaki sebeginilah maka terjadinya kes-kes rogol terhadap kanak2!

G – GIGOLO

Ganas bunyinya! Sering menjadi buruan warga emas wanita khususnya yg berada. Hubungan terjalin hanya ingin memenuhi tuntutan materialistik dlm diri semata2. Sanggup mengggadaikan maruah untuk mengecap kemewahan & kesenangan sekelip mata.

H – HIPOKRIT

Depan lain, belakang lain! Spesies sebegini memang perlu dijauhi. Kalau nk kenal individu yg dikategorikan dlm kategori ini mudah sahaja! Mereka bijak berkata2… pendek kata mulutnya memang sentiasa manis! Hakikatnya, segala kata2 yg terhambur dari mulutnya tu tidaklah semanis seperti yg digambarkan! Depan kita, pijak semut pun x mati tapi bila di belakang kita… hanya Tuhan yg tahu! Sebaiknya selidik dahulu latar belakang lelaki itu sebelum kamu tekad untuk mengambil sesuatu keputusan.

I – INTELLIGENT

Berpendidikan & serba tahu! Mungkin ada yg mengandaikannya sebagai professor serba tahu. Ceritalah walau dlm linkungan topik apa pun, dia tentu bijak berbual… tp ada kalanya perlu berhati2 juga kerana adakalanya perasaan ego & berlagak tahu menjadikan mereka antara yg angkuh! Bukan dengki, tp hakikat dalam kehidupan… mcm itulah! Bila ada kelebihan dlm diri, segelintir manusia seakan mudah lupa diri. Sifat ego, pasti ada dalam diri setiap individu… kalau x banyak pun pasti ada sedikitkan?

J – JAMBU

mmm… boleh tahan ayu juga mamat ini. Eh, betul ke macam tu! x sesuai tau! Memang wujud lelaki jenis yg sedemikian. Lelaki jambu dikategorikan sbg lelaki lembut! Penampilannya kadang2 agk mampan seakan seorang perempuan. Namun ada kelebihannya lelaki sebegini kerana penampilannya sering kelihatan rapi & kreatif orangnya. Namun seperti lelaki ala2, jgn sangka lelaki jambu tiada perasaan pada perempuan kerana mereka adalah lelaki sejati!

K – KAKI KENCING

Minta dijauhi dari ditemukan dgn lelaki yg sedemikian perangainya! Pelbagai janji yg ditaburkan, tp tiba masanya untuk melaksanakannya, hmm… faham2 sendirilah! Kesimpulannya di sini, jgn terlalu mudah memberi kepercayaan kepada seseorang. Kalau terus melayan lelaki yg kaki kencing ini alamatnya meranalah kita nanti!

L – LOYA BURUK

Bercita2 nk jadi peguam tapi x berkesempatan kerana taraf pendidikan yg x mengizinkan. Ha, kemudian jd loya buruklah dia! Individu yg tergolong dlm kategori ini memang sukar untuk serius, x kiralah walau dalam apa jua keadaan sekalipun! Selalunya mereka kerap menjadi penglipur lara yg gemar membuat lawak silap2 hari bulan, kerana loya buruknya itu, boleh buat gaduh tau!

M – MACHO

Wah! Jejaka macho menjadi idaman setiap wanita. Perwatakan yg cool n steady pasti menjadi perhatian setiap wanita. Ada kalanya lelaki macho sering mempergunakan kelebihan yg ada dlm dirinya untuk memikat perempuan… x hairanlah jika dia memiliki lebih dari seorang teman wanita. Namun ramai yg berpendapat, x semestinya lelaki macho itu tampan!


N – NANGIS

‘Sememeh la mamat ni! Sikit2 nangis! Macam perempuan lah’. Mungkin hatinya selembut sutera. Mudah tersentuh bila terguris. Mungkin boleh dikategorikan sebagai mat jiwang kot! Namun harus berhati2 juga kerana mungkin mamat tu berlakon sahaja. Sekadar untuk meraih simpati! Awas, jangan mudah terpedaya!

O – OPSS…

Turut dicurigai! Lelaki dlm kategori ini dipercayai sukar memikul tanggungjawab & gemar melepaskan diri sendiri! Bijak memberi alasan demi untuk melepaskan diri sendiri sehingga sanggup menyusahkan orang yg disayanginya itu.

P – PERASAN

‘Akulah yang paling hensem kat sini.’ Kalau dh namanya perasan, sememangnya telah tertulis di mindanya bahawa dialah yg terbaik! Kalau berada di mana2, khususnya di khalayak ramai tentu dia beranggapan semua org yg berada di sekelilingya itu kerap memerhatikannya. Hinggakan jika ada sesiapa yang cuba menegur atau berbual dengannya pasti dianggap telah jatuh hati dengannya.

Q – QUALITY CONTROL

Semuanya nk ‘perfect’ baik dari segi penampilannya mahupun apa jua perkara yg dilakukannya. Kualiti adalah yg paling penting bagi dirinya! Memang bagus jika bertemu dgn spesies jejaka yg sebegini namun mungkin sukar untuk dirinya mendapat teman istimewa sendiri! Sudah tentu individu yang tergolong dalam kategori ini agak ‘high taste’!

R – RILEKS

‘Cool’ dan tenang walau dlm apa jua keadaan. Lelaki sebegini bijak mengawal perasaannya dan mampu menenangkan individu lain dengan mudah. Bertuah jika mengenali lelaki rileks ini kerana sesuatu keputusan yg dibuat bukan dengan cara yang terburu2 sebaliknya dia kaan berfikir panjang sebelum bertindak!

S – SYOK SENDIRI

Kes berat ni! Syok sendiri dikhuatiri bakal menimbulkan sifat perasan. Lebih2 lagi sekiranya ia melibatkan hati dan perasaan individu lain. Mereka yg bersikap syok sendiri ini harus bijak mengawal perasaannya sendiri kerana bimbang sekiranya dia sanggup melakukan apa sahaja untuk memenangi hati wanita yg diminatinya itu…sedangkan dia hanya syok sendiri! Hal ini bakal menyusahkan org lain pula.

T – TULEN

Lelaki sejati turut menjadi idaman ramai gadis di luar sana. Lelaki tulen sudah tentu memiliki karakter yg berkarisma. Biarpun dia tidak memiliki rupa paras yang terlalu kacak. Namun sikap kelakiannya itu sudah cukup untuk memikat gadis2 di luar sana.


U – UNIVERSAL

Sikap terbuka & sedia menerima, menjadikan dirinya seorang lelaki yg disenangi dan mudah didekati. Selalunya, lelaki yg tergolong dlm kategori ini mudah untuk mendapat teman kerana bijak menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan. Lebih menarik, lelaki universal ini tentunya tidak memiliki banyak karenah!

V – VOUGE

Wah… sentiasa menjaga penampilannya! Namun agak cerewet sedikit dan gemar mengkritik org lain. Diakui lelaki vogue ini memiliki penampilan yg menarik dan sentiasa kelihatan kemas! Ha, jangan terkejut bila melihat jenama barangan yang dipakai! Pastinya yg mahal2 demi menjaga status.


W – WAS-WAS

‘Gunakan tanpa was-was’, sekiranya perasaan was-was timbul dlm diri adalah lebih baik kita cuba menghindarinya. Perasaan was-was timbul apabila kita menyimpan perasaan keliru dan curiga terhadap sesuatu perkara! Begitu juga seperti kita berhadapan dengan lelaki kategori ini. Persoalan was-was ini sering melibatkan soal yg berkaitan identiti dalamannya.

X – X-FILES

Misteri dan menjadi tanda tanya. Sukar untuk membongkar peribadi lelaki misteri ini kerana sikapnya yg sentiasa berubah2 dan amat sukar untuk ditafsirkan! Mungkin pasangan nya akan mudah bosan dengan sikap lelaki seperti ini kerana tingkah lakunya yg skar dijangka!


Y – YO-YO

Gemar tarik tali kerana takut terikat dgn komitmen itulah adalah erti kata terdekat untuk membongkar peribadi lelaki yo-yo ini. Kadangkala kerana sikapnya yang kurang matang menjadikan mereka sebagai individu yg takut untuk memikul tanggungjawab.

Z – ZIBRA

Memang bahaya! Lelaki zebra/hidung belang sering melakukan perkara atas sebab2 tertentu khusus untuk kepentingan diri sendiri. Lelaki dalam kategori ini lebih dikenali sebagai kasanova!
www.tips-fb.com

Categories:

0 Response for the "Ingin Tahu A-Z Tentang Lelaki - Cinta"

Post a Comment